Skriv!


Skriv dagbok på kvällarna, och då menar jag inte:

Hej dagboken idag hade vi matte, efter skolan var jag med kajsa i en timme vi satt framför datan, sen dansade vi i hennes rum, sen åkte jag hem.
Godnatt


Okej, jättedåligt exempel, ,men jag vill inte skriva om mitt egna liv... Det jag menar är att du ska skriva ner dina känslor, inte det du har gjort under dagen, då kan du skaffa en blogg eller nåt ;)

Skriv precis som du känner, tycker du egentligen att din bästa kompis behandlar dig som skit, skriv det! i boken kan du snacka skit om vem du vill ingen ska få se den! eller tycker du egentligen att en kille som dina vänner hatar verkar helt underbar, skriv det!! Och skriv även saker som ni egentligen till och med skäms över att tänka på, det är bra att få tankarna ur huvudet och ner på papper istället. sen kan du sitta och några år och läsa egenom det och undra varför du var så orolig :)

Skriv även om hur bra du är, och varför du är bäst! 
Gud nu låter jag som någon psykolog eller något, det är inte meningen, men man måste ge sig själv komplimanger också... 
Ge andra komplimanger!! du vet själv hur glad man blir på personen som sagt något snällt till en! det är också större chans att du får komplimanger om du även är duktig på att dela ut dom :)

Gud nu har jag skrivit jättemycket, det var ju inte meningen, men det jag vill säga med det här inlägget är att jag tycker att du ska gå ivg till Åhléns eller vad som helst och köpa ett sött skrivhäfte och börja skriva ner dina känslor! du kommer må bättre!


OBS! läs aldrig någon annans dagbok, det är nog jättespännande, men försök sätta dig in i den andra pesonens situation, tänk om du skrivit något som verkligen inte får läcka ut, alla har ju rätt att ha privata saker, eller hur?

Godnatt på er gullungar, nu ska jag krypa ner i min säng och skriva ner mina känslor ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0