Ego-kväll


Har du en pluggledig dag? toppen! då tycker jag att du ska satsa på att skämma bort dig själv lite med peeling och ansiktsmasker tillsammans med ett låångt bubbelbad :D

Såhär gör jag! :)

- Tvättar av eventuellt smink
- Peelar ansikte och läppar
- Lägg en ansiktsmask över ansiktet och smörj in läpparna i honung, inte slicka ;)
- Slappna av i badet medan ansiktsmasken värkar.
- Peelar kroppen
- Tvättar av ansiktsmasken
- Tvättar håret
- Smörjer in mig med bodylotion
- Sätter mig i soffan med en kopp te

Detta tycker jag man borde göra någon gång i veckan, man känner sig så extremt fräch efter! :)
Jag brukar göra masker och peeling hemma,för då vet man exakt vad det innehåller, såhär gör jag!


Ansiktspeeling:
3 msk kaffepulver
1 äggvita
Blanda ihop och börja skrubba!

Läppeeling:

Doppa tandborsten i lite honung och bborsta på läpparna!!

Kroppspeeling:

Blandda ihop lite grovsalt och lite olivolja bara :)

Ansiktsmask:
1/2 banan
2tsk honung
2msk havremjöl, har du inte det hemma kan du bara mala lite vanligt havregryn :)
Blanda ihop och lägg på ansiktet, låt verka en kvart!

Tips!
Lägg gurkskivor på ögonen, det öppnar och piggar upp dom! :)

Ha gärna på lite skön musik ;)

Puss och kram //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0